wtorek, 13 maja 2014

Nowalijki, nowalijki ...




     Podobno rabarbar, tak jak szpinak jest bardzo niezdrowy bo zawiera szczawiany. Uważam jednak, że jeżeli kilka razy w roku zjemy placuszki z rabarbarem czy zupę szczawiową to nic złego nam się nie stanie. Placuszki z młodym rabarbarem szczególnie tym pierwszym, wiosennym są naprawdę pyszne! Jako dziecko byłam zawsze pewna że to już wiosna kiedy pojawiały się na stole w moim rodzinnym domu. Moja ukochana babcia świetnie gotowała a ja przejęłam po Niej, tak jak po mojej Mamie, ciotkach i kuzynkach zamiłowanie do gotowania

Placuszki z rabarbarem

Składniki:
3-4 łodygi rabarbaru
3/4 litra zsiadłego mleka, kefiru lub jogurtu naturalnego
1 całe jajko
mąka

Wykonanie:
Obrać rabarbar, następnie pokrajać go  na 4 centymetrowe odcinki i każdy z nich poprzecznie na cienkie plasterki (ok. 2 mm). Wyrobić mikserem mleko z jajkiem i mąką. Mąki dodać tyle, aby ciasto miało konsystencję ciasta na naleśniki. Wrzucić do ciasta

pokrajany rabarbar. Smażyć na patelni w "głębokim" tłuszczu , podobnie jak racuchy. Przed podaniem na stół posypać cukrem pudrem. Wszelkie słodkie placuszki najlepiej smażyć na twardej margarynie. Ja zazwyczaj używam "Kasi".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz